Polish English German Norwegian

widok z Zawoi Składy

HomeAKTUALNOŚCIAktualności 2012Fotoreportaże z Rajdu Szlakiem Papieskim

Fotoreportaże z Rajdu Szlakiem Papieskim

W tym roku, po raz pierwszy,  zachęciliśmy uczestników Rajdu Szlakiem ks. Kard. Karola Wojtyły do zrobienia reportażu z wędrówki. Poniżej przedstawiamy reportaże wykonane przez młodzież.

Fotoreportaż 1

XIII Rajd Turystyczny Szlakiem Ks. Kardynała Wojtyły

Autorzy: Klasa II Technikum Usług Fryzjerskich

W dniu 10 września 2012roku jako klasa II Technikum Usług Fryzjerskich z zespołu szkół im. Św. Jana Kantego w Makowie Podhalańskim wybraliśmy się na XIII Rajd Turystyczny Szlakiem Ks. Karola Wojtyły.

Wycieczka rozpoczęła się uroczystą mszą świętą o godzinie 8.30 w kościele pod wezwaniem Matki Bożej Częstochowskiej w Skawicy. Następnie przy pomniku papieża Jana Pawła II odmówiliśmy modlitwę i pojechaliśmy autobusem w kierunku Suchej Góry. Gdy dojechaliśmy na miejsce zaczęła się wędrówka w góry. Szliśmy bardzo długo. W połowie drogi odpoczęliśmy w schronisku na Krupowej Hali. Był tam czas na posiłek i zebrania sił w dalszą drogę. Po chwili relaksu ruszyliśmy dalej. Droga była bardzo długa. Słońce świeciło i było bardzo gorąco, ale nie daliśmy za wygraną. Gdy doszliśmy do pomnika na szczycie, zrobiliśmy przerwę a także pamiątkowe zdjęcie. Podziwialiśmy piękny pomnik i uczciliśmy chwilą ciszy zmarłych ludzi którzy tam zginęli. Nasza droga powrotna ze szczytu nie była już tak męcząca jak samo wyjście na górę. Całą klasą obserwowaliśmy piękne widoki, które nas otaczały. Nie mogliśmy uwierzy, że tym szlakiem szedł kiedyś Błogosławiony Jan Paweł II. Nie poddawaliśmy się gdyż wiedzieliśmy, że robimy to właśnie dlatego, aby uczci Jego pamięc.

Wszyscy byliśmy bardzo zmęczeni ,ale czuliśmy, że było warto dla tych widoków i dla samego Karola Wojtyły. Ta wyprawa na zawsze utkwi w naszej pamięci.

Fotoreportaż 2

Rajd Szlakiem Ks. Kardynała Wojtyły

Autor: Katarzyna Wierzba kl. 1 Technikum Obsługi Turystycznej ZS im. W. Witosa w Suchej Beskidzkiej

Wrześniowy poranek. Przed kościołem w Skawicy powoli zbierają się uczestnicy rajdu. Ciepłe promienie słońca delikatnie muskają nasze twarze. Słychać śmiechy i żarty, każdy jest w dobrym humorze. Jeszcze chwila i rozpocznie się Msza Święta, inaugurująca naszą wędrówkę szlakiem papieskim.

Ze Skawicy jedziemy do Suchej Góry, skąd podobnie jak Karol Wojtyła, rozpoczniemy swoją wędrówkę. Pogoda dopisuje, uśmiechy nadal nie znikają z naszych twarzy. Pamiątkowe zdjęcie przed wejściem na szlak i ruszamy. Przed nami kilka kilometrów drogi.

Wszystkich niesie myśl, że kiedyś tymi drogami kroczył wielki Polak – Jan Paweł II. Podejście jest strome, męczące. Co jakiś czas musimy odpocząć. Mijający nas ludzie uśmiechają się, często rozmawiają z nami, pomimo tego, że widzą nas pierwszy raz w życiu. Opowiadają swoje historie. Atmosfera jest wspaniała.

Wreszcie dochodzimy do celu, a naszym oczom ukazuje się przepiękna panorama Tatr i okolic. Pomimo zmęczenia jesteśmy zadowoleni. Jesteśmy bliżej naszego papieża, bliżej Boga. Odpoczywamy chwilę przed dalszą drogą. Dziewczynom udaje się nawet udzielić krótkiego wywiadu dla TVP. Pełni nowych sił kierujemy się na Przełęcz Krowiarki. Żartujemy, a nawet śpiewamy, przez co droga mija nam milej i szybciej.

Polica – chwila zadumy na tym jak kruche jest życie człowieka i jak szybko można je stracić. Przystajemy, by uczcić pamięć o tragicznie zmarłych w katastrofie samolotu. Wszyscy mówią, że zbliżamy się do mety. Jeszcze jedno ostre podejście, kilka schodów i jesteśmy.

Zmęczeni, ale szczęśliwi, bo przez udział rajdzie mogliśmy być bliżej naszego wielkiego rodaka, człowieka o wielkim sercu, które pokochało cały świat. Dla wielu z nas było to wspaniałe przeżycie. Mamy nadzieję, że spotkamy się za rok. ZAPRASZAMY!